Sunday, December 16, 2012

TODAY, December 15-17: From Psalm 23


The Lord is My Shepherd, I Lack Nothing

After working and having my own career for about 10 years, it’s not easy when I decided to become a stay-at-home mom.
Sometimes I feel worry about my income or sometimes when I heard about my friends who got promotion and stuffs, it’s not easy for me to forget about those things immediately.

But I know now I feel at peace in my heart. Knowing that I got the chance and a rare privilege of taking care my own precious children, it makes me rejoice.
Every day is just a day to stay faithful to the Lord.
I believe that He is my shepherd. I lack nothing because He will provide what I need. (-fon-)

The Lord is my shepherd, I lack nothing.
--- Psalm 23

Tuhanlah Gembalaku, Takkan Kekurangan Aku

Sesudah bekerja dan memiliki karier sekitar sepuluh tahun, tidak mudah bagi saya ketika memutuskan untuk menjadi Ibu Rumah Tangga.
Terkadang saya menjadi kuatir akan penghasilan saya atau ketika saya mendengar tentang sahabat saya yang mendapat promosi jabatan dan lain-lain, tidaklah mudah bagi saya untuk melupakan hal-hal tersebut begitu saja.

Tetapi saya tahu, saat ini saya merasa damai dalam hati saya. Saya sadari bahwa memiliki kesempatan dan hak istimewa yang langka ini (mengurus anak-anak saya sendiri)  merupakan suatu kesukacitaan tersendiri bagi saya.
Saya percaya bahwa Dia adalah gembala saya. Saya tidak kekurangan karena Dia akan menyediakan yang saya perlukan. (-fon-)

Mazmur Daud. TUHAN  adalah gembalaku  ,  takkan kekurangan  aku.
--- Mazmur 23:1


He Guides me Along the Right Paths

I’ve made some wrong steps…
When I want to reach my destinations by every means…
But when I remember You…
You’re the Way and the Truth…
Forgive me, Oh Lord…
Please guide me to the right paths…
May I always choose to follow Your Paths. (-fon-)

He guides me along the right paths
    for his name’s sake
--- Psalm 23:3

Dia Menuntunku Ke Jalan yang Benar

Aku pernah salah langkah.
Ketika aku ingin mencapai tujuanku dengan menghalalkan segala cara.
Tetapi ketika kuingat Engkau…
Engkaulah Jalan dan Kebenaran…
Maafkan aku, Tuhan…
Tuntunlah aku ke jalan yang benar
Semoga aku senantiasa memilih mengikut jalan-Mu. (-fon-)

Ia menuntun  aku di jalan yang benar  oleh karena nama-Nya.
--- Mazmur 23:3

For You’re With Me

Life might bring me through the darkest valley…
I might feel scared…
But the fear will subside…
By knowing that You’re with me…
I’m not along in facing all of the darkest time of my life…
You’re there to comfort me and help me…
I thank You Lord for your faithfulness. (-fon-)

Even though I walk
    through the darkest valley,
I will fear no evil,
    for you are with me;
your rod and your staff,
    they comfort me.
--- Psalm 23:4

Karena Engkau Besertaku

Hidup bisa membawaku ke lembah kekelaman…
Aku mungkin merasa takut…
Tetapi ketakutan itu akan berangsur-angsur sirna…
Ketika kusadari bahwa Engkau besertaku…
Aku tidak menjalani masa-masa tergelap dalam hidupku sendirian…
Engkau ada di sana untuk menghiburku dan menolongku…
Kubersyukur akan kesetiaan-Mu, Tuhan. (-fon-)

Sekalipun aku berjalan dalam lembah kekelaman,  aku tidak takut bahaya,  sebab Engkau besertaku;  gada-Mu dan tongkat-Mu, itulah yang menghibur aku.
--- Mazmur 23:4

No comments: