Wednesday, February 29, 2012

TOTD, February 29 – God Will Take Care of Us

God Will Take Care of Us

God will take care of you
Through every day, o'er all the way
He will care for you
God will take care of you

( Lyrics from the Song : God Will Take Care of You – Plumb)

We think too much and then become worried. We compare with others then become so hard to be thankful, and after that we’ll get worried. If we have done our best, why don’t we let God do the rest? Just believe that He will take care of us. (-fon-)

“And why worry about your clothing? Look at the lilies of the field and how they grow. They don’t work or make their clothing, 29 yet Solomon in all his glory was not dressed as beautifully as they are. 30 And if God cares so wonderfully for wildflowers that are here today and thrown into the fire tomorrow, he will certainly care for you. Why do you have so little faith?

--- Matthew 6:28-30

Tuhan akan Memelihara Kita

Tuhan akan memelihara kamu

Di setiap harinya, di sepanjang jalan

Dia akan peliharamu

Tuhan akan memelihara kamu

(Lirik lagu God Will Take Care of You yang dinyanyikan oleh Plumb)

Kita berpikir terlalu banyak lalu kemudian menjadi khawatir. Kita membandingkan diri kita dengan orang lain sehingga begitu sulit untuk bersykur, lalu sesudahnya kita menjadi kuatir. Ketika kita sudah melakukan yang terbaik, mengapa kita tidak membiarkan Tuhan melakukan hal selanjutnya? Percayalah bahwa Dia akan memelihara kita. (-fon-)

Dan mengapa kamu kuatir akan pakaian? Perhatikanlah bunga bakung di ladang, yang tumbuh tanpa bekerja dan tanpa memintal, namun Aku berkata kepadamu: Salomo dalam segala kemegahannyapun tidak berpakaian seindah salah satu dari bunga itu. Jadi jika demikian Allah mendandani rumput di ladang, yang hari ini ada dan besok dibuang ke dalam api, tidakkah Ia akan terlebih lagi mendandani kamu, hai orang yang kurang percaya?

--- Matius 6:28-30

No comments: