Monday, February 13, 2012

TOTD, February 14 – Perseverance Under Trial

Perseverance Under Trial

Whitney Houston, a famous singer as well as diva, has passed away at the age of 48. I’ve grown up listening to her excellent vocal and wonderful songs. Of course, she will be missed dearly. And the memories of her will never fade away inside many of her fan’s hearts.

Whitney-with her bittersweet memories of life and its colours have shown me that life is indeed like that – temporary, unpredictable. Once a diva and then becomes a drug-addict with a troubled marriage. Then, a divorce with Bobby Brown led her to a very hard time of life until her shocking death at quite a productive age. RIP, Whitney! We’ll always love you…

Maybe, we’re not as famous as Whitney. But yes, we’ll be facing trials and problems in this life. No matter what, no matter how, let’s persevere under trial in faith to the Lord. Never give up to wait on Him and receive the crown of life that he has promised. (-fon-)

Blessed is the one who perseveres under trial because, having stood the test, that person will receive the crown of life that the Lord has promised to those who love him.

--- James 1:12

Bertahan dalam Pencobaan

Whitney Houston, seorang penyanyi ternama sekaligus seorang diva, telah meninggal dunia di usia 48. Saya beranjak dewasa mendengarkan vokalnya yang luar biasa, juga lagu-lagunya yang indah. Tentu saja, dia akan begitu dirindukan. Dan kenangan akan dia, tak akan pernah pergi dalam hati banyak penggemarnya.

Whitney- dengan memori pahit-manisnya kehidupan dan seluruh warnanya telah menunjukkan pada saya bahwa hidup memanglah seperti itu adanya – sementara, tak bisa ditebak. Suatu masa dia adalah seorang diva, lalu menjadi seorang pencandu narkoba di tengah perkawinan yang berantakan. Kemudian, perceraian dengan Bobby Brown membawanya ke kehidupan yang sangat keras sampai meninggalnya dirinya yang cukup mengejutkan di usia yang masih produktif. Beristirahatlah dalam damai, Whitney! Kami akan selalu mengenangmu…

Mungkin, kita tidaklah sepopuler Whitney. Tetapi, ya, kita menghadapi pencobaan dan permasalahan dalam hidup ini. Tidak peduli bagaimana pun, mari kita bertahan dalam pencobaan dengan iman kepada Tuhan. Jangan pernah menyerah untuk menanti-nantikan Dia dan menerima mahkota kehidupan yang Tuhan telah janjikan. (-fon-)

Berbahagialah orang yang bertahan dalam pencobaan, sebab apabila ia sudah tahan uji, ia akan menerima mahkota kehidupan yang dijanjikan Allah kepada barangsiapa yang mengasihi Dia.

--- Yakobus 1:12

No comments: