Sunday, February 12, 2012

TOTD, February 13 – Don’t Be Anxious About Anything

Don’t Be Anxious About Anything

Many things make us easily worried. Our children. Our spouse. Our financial condition. Our future. Our debt. Our house. Our car. Our soulmate. Etc.

Today’s verse reminds us to trust in God in every situation of our life. Don’t be anxious about anything, but in every situation present our requests to the Lord by prayer, petition with thanksgiving.

Cast all of our anxiety to the Lord. Let Him guide us to get through every struggling situation that we’re facing. (-fon-)

Do not be anxious about anything, but in every situation, by prayer and petition, with thanksgiving, present your requests to God.

--- Philippians 4:6

Janganlah Kamu Kuatir Tentang Apa pun Juga

Banyak hal yang membuat kita dengan mudahnya merasa khawatir. Anak kita. Pasangan kita. Kondisi keuangan kita. Masa depan kita. Hutang kita. Rumah kita. Mobil kita. Jodoh kita. Dan sebagainya.

Ayat dari Injil hari ini mengingatkan kita untuk tetap percaya pada Tuhan dalam setiap situasi di hidup kita. Janganlah kuatir tentang apa pun juga, tetapi di setiap situasi hendaknya nyatakan keingingan kita kepada-Nya dengan berdoa, permohonan dan ucapan syukur.

Serahkanlah seluruh kekuatiran kita kepada Tuhan. Biarlah Dia membimbing kita melalui semua pergumulan yang tengah kita hadapi. (-fon-)

Janganlah hendaknya kamu kuatir tentang apapun juga, tetapi nyatakanlah dalam segala hal keinginanmu kepada Allah dalam doa dan permohonan dengan ucapan syukur.

--- Filipi 4:6

No comments: