Monday, September 10, 2012

TODAY, September 10-11: Love is…


With Love

Knowledge is good.
But knowledge alone without love, will be lack of something.
May our action and faith combine with love.
So that we’ll be living a life in fullness of love.
For the glory of the Lord. (-fon-)

If I speak in the tongues of men or of angels, but do not have love, I am only a resounding gong or a clanging cymbal. If I have the gift of prophecy and can fathom all mysteries and all knowledge, and if I have a faith that can move mountains, but do not have love, I am nothing.If I give all I possess to the poor and give over my body to hardship that I may boast, but do not have love, I gain nothing.

--- 1 Corinthians 13:1-3

 

Dengan Kasih

 

Pengetahuan adalah baik.

Tetapi hanya pengetahuan tanpa kasih, akan ada sesuatu yang kurang.

Semoga tindakan dan iman kita selalu diiringi dengan kasih.

Sehingga kita akan hidup dalam kehidupan yang penuh kasih.

Dan mempersembahkannya bagi kemuliaan Tuhan. (-fon-)


Sekalipun aku dapat berkata-kata dengan semua bahasa manusia dan bahasa malaikat, tetapi jika aku tidak mempunyai kasih, aku sama dengan gong yang berkumandang dan canang yang gemerincing. Sekalipun aku mempunyai karunia untuk bernubuat dan aku mengetahui segala rahasia dan memiliki seluruh pengetahuan; dan sekalipun aku memiliki iman yang sempurna untuk memindahkan gunung, tetapi jika aku tidak mempunyai kasih, aku sama sekali tidak berguna. Dan sekalipun aku membagi-bagikan segala sesuatu yang ada padaku, bahkan menyerahkan tubuhku untuk dibakar, tetapi jika aku tidak mempunyai kasih, sedikitpun tidak ada faedahnya bagiku.
--- 1 Korintus 13:1-3

Love Is…

For couples which just enjoying their new days  of love, surely will feel that love is like a sparks of fire, a flame or even like a chemistry which fills the air. But for those who stayed together as married couples for long time, let say for 20, 30, or 50 years…. They’ll have different concept of love which might be similar with the verses below:

Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud.It does not dishonor others, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs.Love does not delight in evil(N) but rejoices with the truth.It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.
--- 1 Corinthians 13:4-7

If  we want to live a love-filled life, let’s do it better day to day. It’s really not an easy task! But with Jesus, we’d like to be a better person in everyday of our life. Let’s spread the love to this world. (-fon-)

Cinta  (Kasih) Adalah…

Bagi pasangan yang baru ‘jadian’ tentulah merasakan bahwa cinta adalah percikan api yang membara. Senyawa kimia yang membumbung di udara…
Tetapi, bagi mereka yang sudah menikah lama, bahkan sampai 20, 30, atau 50 tahun… Mereka tentunya memilki konsep yang berbeda tentang cinta. Yang kurang-lebihnya akan mirip dengan 1 Korintus 13 ayat 4-7 berikut ini:

Kasih itu sabar; kasih itu murah hati; ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong. Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak menyimpan kesalahan orang lain. Ia tidak bersukacita karena ketidakadilan, tetapi karena kebenaran. Ia menutupi segala sesuatu, percaya segala sesuatu, mengharapkan segala sesuatu, sabar menanggung segala sesuatu.
--- 1 Korintus 13:4-7

Jika kita ingin memiliki hidup yang semakin penuh kasih, marilah berlatih untuk lebih baik lagi hari lepas hari. Sungguh bukan pekerjaan gampang! Tetapi, bersama Yesus, kita belajar untuk lebih baik tiap hari. Mari menebar kasih kepada dunia ini. (-fon-)

No comments: