Tuesday, September 4, 2012

TODAY, September 05 - He Will Give Us Strength


He Will Give Us Strength

It's hard to believe that God will give us strength, especially when we are so tired of our own lives. Disappointment, despair, making it difficult for us to have faith in God consistently.

However, let us renew our faith once again today. We entrust our lives into His hands. We know that we rely on the Almighty, who will never be tired or weary. He’s God who reigns forever. (-fon-)

Do you not know?
    Have you not heard?
The Lord is the everlasting God,
    the Creator of the ends of the earth.
He will not grow tired or weary,
    and his understanding no one can fathom.
 He gives strength to the weary
    and increases the power of the weak.
--- Isaiah 40:28-29

Dia Akan Memberikan Kekuatan Kepada Kita

Sulit untuk percaya bahwa Tuhan akan memberikan kita kekuatan, terutama saat kita begitu lelah dengan kehidupan kita sendiri. Kekecewaan, keputus-asaan, membuat kita sulit untuk beriman kepada Tuhan secara konsisten.

Tetapi, marilah sekali lagi hari ini, kita memperbaharui iman kita. Kita kembali mempercayakan hidup kita ke dalam tangan-Nya. Kita tahu bahwa kita bersandar kepada Yang Kuasa, Yang takkan pernah menjadi lelah ataupun lesu. Dia adalah Allah yang berkuasa selamanya. (-fon-)

Tidakkah kautahu, dan tidakkah kaudengar? TUHAN ialah Allah kekal yang menciptakan bumi dari ujung ke ujung; Ia tidak menjadi lelah dan tidak menjadi lesu, tidak terduga pengertian-Nya.
Dia memberi kekuatan kepada yang lelah dan menambah semangat kepada yang tiada berdaya.
--- Yesaya 40:28-29

No comments: