Saturday, May 19, 2012

TOTD, May 18 – With His Everlasting Love


With His Everlasting Love

Comparison is stressful. Even though sometimes we need it in this competitive world, but deep down in our heart we know that nobody wants to be compared.  Everyone has their own strength and weakness. And we need to remember that we're unique. That's how God has created us in the first place. This world may measure us, this world may compare us. But God accepts us just the way we are. His love for us is unconditional. May His Love make us realize to bring the best of us by accepting who we are. And do our best to glorify His Name for He has loved us and will always love us with His everlasting love.
(-fon-)

The Lord appeared to us in the past, saying:
“I have loved you with an everlasting love;
    I have drawn you with unfailing kindness.
--- Jeremiah 31:3


Dengan Kasih-Nya yang Kekal

Diperbandingkan rasanya cukup membuat stress. Walaupun terkadang sesekali kita membutuhkannya di dunia yang kompetitif ini, namun di dasar hati kita, rasanya kita semua sadari bahwa tak seorang pun yang senang jika dirinya dibanding-bandingkan. Setiap orang memiliki keunggulan dan kelemahannya sendiri. Dan kita hendaknya ingat bahwa kita adalah unik. Begitulah Tuhan sudah menciptakan kita dari semula. Dunia boleh mengukur kita, dunia mungkin membanding-bandingkan kita. Tetapi, Tuhan mencintai kita sebagaimana adanya. Kasih-Nya pada kita adalah tanpa syarat. Semoga kasih-Nya membuat kita sadar untuk menjadi diri kita yang terbaik dengan menerima diri apa adanya. Dan melakukan yang terbaik demi kemuliaan nama-Nya karena Dia sudah mengasihi kita dan akan selalu mengasihi kita dengan kasih-Nya yang kekal. (-fon-)

Dari jauh TUHAN menampakkan diri kepadanya: Aku mengasihi engkau dengan kasih yang kekal, sebab itu Aku melanjutkan kasih setia-Ku kepadamu.
--- Yeremia 31:3

No comments: