Wednesday, November 2, 2011

TOTD, November 02 – Hear Our Prayer

Hear Our Prayer

We’re so busy to get connected with others. From Blackberry Messenger, Yahoo Messenger, Facebook, handphones, SMS, skype, Whatsapp or any other types of communication. We’re willing to install them and buy the device just to stay connected. While at some other times, we might want to meet others through gathering, reunion, etc, to maintain relationship with our friends.

How about our relationship with God? Are we willing to do the same thing? Are we going to try with our best effort to stay in touch with Him? Sometimes, we can see that many people put God on the last part of our list…

Starting today, let’s renew our relationship with Him. Call on Him, He’s ready to listen to us 24-7-365. It’s 24 hours a day, 7 days a week, and 365 days a year. He’s always available, but sometimes we forget about Him and too overwhelmed with our daily routines. Call on Him for He will hear our prayer… (-fon-)


I call on you, my God, for you will answer me;

turn your ear to me and hear my prayer.

--- Psalm 17:6


Dengarkanlah Kami

Kita sangat sibuk untuk tetap kontak dengan teman-teman lainnya. Dari Blackberry Messenger, Yahoo Messenger, Facebook, handphone, SMS, skype, Whatsapp atau alat komunikasi lainnya. Kita bersedia memasang ataupun membeli alat komunikasi tersebut, hanya untuk tetap ‘eksis’ dan bisa kontak dengan yang lain. Kali lainnya, kita mungkin ingin bertemu dengan orang lain melalui kumpul-kumpul, reuni dan sebagainya untuk membina relasi kita dengan sahabat-sahabat kita.

Bagaimana relasi kita dengan Tuhan? Apa kita berkeinginan untuk melakukan hal yang sama? Apakah kita mau mengusahakan yang terbaik agar tetap ‘kontak’ dengan Tuhan? Terkadang kita melihat bahwa banyak orang meletakkan Tuhan di bagian akhir daftar mereka.

Mulai hari ini, marilah membina relasi kita dengan Dia. Berserulah kepada-Nya (dalam bahasa sekarang mungkin, teleponlah DiaJ). Dia bersedia untuk mendengarkan kita 24-7-365. 24 jam sehari, 7 hari seminggu, dan 365 hari setahun. Dia selalu ada, tetapi terkadang kita melupakan-Nya dan terlalu tenggelam dengan rutinitas harian kita. Teleponlah Dia, Dia akan mendengarkan doa-doa kita. (-fon-)


Aku berseru kepada-Mu, karena Engkau menjawab aku, ya Allah; sendengkanlah telinga-Mu kepadaku, dengarkanlah perkataanku.

--- Mazmur 17:6

No comments: