Tuesday, November 29, 2011

TOTD, November 30 – Faith is not a Show

Faith is not a Show

Don’t make a theater production out of your faith. Hypocrisy is a real turn-off. Ask yourself, if no one knew of the good I do, would I still do it?

How about giving financial gifts in secret? Money can sure stir the phony within us! (Keep It Real – Max Lucado)

Reminder for all of us: no need show other people how good we are. If nobody is around are we still going to do good things? Or immediately we’ll change?

Faith is not about a show. It’s about sincerity in trusting the Lord. God sees and knows everything. (-fon-)

“And when you pray, do not be like the hypocrites, for they love to pray standing in the synagogues and on the street corners to be seen by others. Truly I tell you, they have received their reward in full.

---Matthew 6:5

Iman Bukanlah Suatu Pertunjukan

Jangan menjadikan imanmu sebuah pertunjukan teater. Kemunafikan benar-benar memuakkan.

Tanyakanlah dirimu sendiri, ketika tidak ada orang yang tahu saya berbuat baik, akankah saya tetap melakukannya? Bagaimana dengan memberikan bantuan finansial/sumbangan secara tersembunyi? Uang bisa membangkitkan kepalsuan di dalam diri kita. (Keep It Real-Max Lucado)

Untuk mengingatkan kita: tidak perlu menunjukkan betapa baiknya kita di hadapan orang lain. Ketika tak ada seorang pun di sekitar kita akankah kita tetap melakukan hal yang baik? Atau sesegera itu pulalah kita akan berubah?

Iman bukanlah melulu merupakan suatu pertunjukan. Iman lebih kepada ketulusan dalam percaya kepada Tuhan. Tuhan melihat dan mengetahui segala sesuatunya. (-fon-)

"Dan apabila kamu berdoa, janganlah berdoa seperti orang munafik. Mereka suka mengucapkan doanya dengan berdiri dalam rumah-rumah ibadat dan pada tikungan-tikungan jalan raya, supaya mereka dilihat orang. Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya mereka sudah mendapat upahnya.

--- Matius 6:5

No comments: