Sunday, November 6, 2011

TOTD, November 07: Dealing with the Loss of Loved Ones

Dealing with the Loss of Loved Ones

Some of our loved ones may have passed away. It might bring deep sorrow in our heart. But there’s a wonderful reminder from Khalil Gibran as follows:

"When you are sorrowful look again in your heart, and you shall see that in truth you are weeping for that which has been your delight."
---
Kahlil Gibran

And as Christ’s believers, we need to put our faith in Him. Don’t worry, He will prepare the way for all of us. He has already prepared the place for our loved ones. Put our trust the Lord while treasuring the memories that we’ve had.

(-fon-)

Do not let your hearts be troubled. You believe in God ; believe also in me. My Father’s house has many rooms; if that were not so, would I have told you that I am going there to prepare a place for you? And if I go and prepare a place for you, I will come back and take you to be with me that you also may be where I am.

--- John 14:1-3

Mengatasi Rasa Kehilangan Orang yang Dikasihi

Beberapa orang terkasih mungkin sudah berpulang kepada-Nya. Mungkin hal tersebut menyebabkan duka yang mendalam di hati kita. Tetapi, ada kata-kata yang menguatkan dari Khalil Gibran sebagai berikut:

“ Ketika kamu bersedih, lihatlah kembali dalam hatimu, dan kau akan menemukan bahwa dalam kenyataannya yang kau tangisi adalah hal-hal yang begitu menyukakan.”

--- Khalil Gibran

Dan sebagai pengikut Kristus, hendaknya kita beriman kepada-Nya. Jangan kuatir, Dia akan menyediakan jalan bagi kita semua. Dia sudah menyiapkan tempat bagi orang-orang tercinta. Percayalah kepada Tuhan dan hargailah setiap kenangan yang pernah kita miliki. (-fon-)

"Janganlah gelisah hatimu; percayalah kepada Allah, percayalah juga kepada-Ku.
Di rumah Bapa-Ku banyak tempat tinggal. Jika tidak demikian, tentu Aku mengatakannya kepadamu. Sebab Aku pergi ke situ untuk menyediakan tempat bagimu.
Dan apabila Aku telah pergi ke situ dan telah menyediakan tempat bagimu, Aku akan datang kembali dan membawa kamu ke tempat-Ku, supaya di tempat di mana Aku berada, kamupun berada.

--- Yohanes 14:1-3

No comments: