Monday, November 14, 2011

TOTD, November 15 – Don’t Repay Evil with Evil, Instead with Blessing

Don’t Repay Evil with Evil, Instead with Blessing

Reading the title above, we might think that it’s almost impossible to do so. How could we repay evil with blessing? Well, the verses from 1 Peter 3 today remind us to do the contrarian. Even others insult us, we shouldn’t take revenge. We should try our best to repay with blessing. At least we pray for those who persecute us. May the Holy Spirit guide us in doing good in the midst of this chaotic world. (-fon-)

Finally, all of you, be like-minded, be sympathetic, love one another, be compassionate and humble. Do not repay evil with evil or insult with insult. On the contrary, repay evil with blessing, because to this you were called so that you may inherit a blessing.

--- 1 Peter 3:8-9

Tidak Membalas Kejahatan dengan Kejahatan, Malah Memberkati

Membaca judul di atas, kita mungkin berpikir seolah itu adalah hal yang mustahil. Bagaimana mungkin kita tidak membalas kejahatan dengan kejahatan, malah dengan berkat?

Ayat-ayat dari 1 Petrus 3 hari ini mengingatkan kita untuk melakukan yang sebaliknya. Mungkin orang lain mencaci maki kita, kita tidak perlu membalas dendam. Kita harus berusaha memberkati. Setidaknya kita berdoa bagi mereka yang menganiaya kita. Semoga Roh Kudus membimbing kita untuk melakukan kebaikan, di tengah dunia yang kacau ini. (-fon-)

Dan akhirnya, hendaklah kamu semua seia sekata, seperasaan, mengasihi saudara-saudara, penyayang dan rendah hati, dan janganlah membalas kejahatan dengan kejahatan, atau caci maki dengan caci maki, tetapi sebaliknya, hendaklah kamu memberkati, karena untuk itulah kamu dipanggil, yaitu untuk memperoleh berkat.

--- 1 Petrus 3:8-9

No comments: