Monday, October 31, 2011

TOTD, November 01 – May the Eyes of Our Heart Be Enlightened

May The Eyes of Our Heart Be Enlightened

Sometimes, the eyes of our heart are being covered by our egoism or materialism. Our vision becomes blurred, that’s why we need God’s help to enlighten the eyes of our heart, so that we can see others with the perspective of love rather than hatred. Forgiveness will be the winner rather than the thought of revenge. May the eyes of heart be enlightened, today onwards with God’s guidance. (-fon-)

I pray that the eyes of your heart may be enlightened in order that you may know the hope to which he has called you, the riches of his glorious inheritance in his holy people, and his incomparably great power for us who believe.

--- Ephesians 1: 18-19

Semoga Mata Hati Kita Menjadi Terang

Sesekali, mata hati kita tertutupi oleh egoisme ataupun materialisme. Pandangan kita menjadi kabur, maka dari itulah kita membutuhkan bantuan Tuhan untuk menerangi mata hati kita, sehingga kita bisa melihat orang lain dengan perspektif penuh cinta tinimbang penuh kebencian. Biarkan pengampunan menjadi pemenang dan bukan pikiran untuk balas dendam. Semoga mata hati kita menjadi terang, hari ini dan selanjutnya dengan bimbingan Tuhan. (-fon-)

Dan supaya Ia menjadikan mata hatimu terang, agar kamu mengerti pengharapan apakah yang terkandung dalam panggilan-Nya: betapa kayanya kemuliaan bagian yang ditentukan-Nya bagi orang-orang kudus, dan betapa hebat kuasa-Nya bagi kita yang percaya, sesuai dengan kekuatan kuasa-Nya.

--- Efesus 1:18-19

No comments: