Thursday, October 27, 2011

TOTD, October 27 – I Will Give You Rest

“I Will Give You Rest.”

I remembered, this was the verse which knocked my heart for the very first time. I opened my heart and then Jesus came into it. Lots of things that troubled me at that time. Felt tired, exhausted, fatigue. All I really need was only a rest. God gave me that rest. The thought that He will be together with me in carrying my burdens made me glad. I wasn’t left alone and I found my true friend in Him.

Today, I still repeat this verse in my life. Whatever challenges, trials, or problems that I face, hopefully I will bring them to God. Knowing that He’ll be there and will give me ‘rest’ help me a lot in getting through this life with a peaceful heart. (-fon-)

Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.

--- Matthew 11:28

“Aku Akan Memberikan Kelegaan Padamu.”

Aku ingat, ini adalah ayat yang pertama kali mengetuk pintu hatiku. Kubuka hatiku, lalu Yesus masuk ke dalamnya. Banyak hal yang membebani diriku kala itu. Aku merasa lelah, letih luar biasa. Yang kubutuhkan hanyalah kelegaan. Dan Tuhan memberikannya padaku. Ketika kutahu bahwa Dia akan bersama-sama denganku dalam memikul bebanku, itu membuatku bahagia. Aku tidak ditinggal sendiri dan kutemukan sahabat sejatiku di dalam-Nya.

Hari ini, aku masih mengulangi ayat ini dalam hidupku. Tantangan, pencobaan, atau permasalahan apa pun yang kuhadapi… Semoga aku selalu membawanya kepada Tuhan. Mengetahui bahwa Dia selalu ada, akan memberikan kelegaan bagiku dan menolongku dalam menjalani hidup ini dengan hati yang damai. (-fon-)

Marilah kepada-Ku, semua yang letih lesu dan berbeban berat, Aku akan memberi kelegaan kepadamu.

--- Matius 11:28

No comments: