Tuesday, October 8, 2013

TODAY, October 09 – Don’t Be Quarrelsome

Don’t Be Quarrelsome

It’s so ironic, in the midst of spiritual activities or even at the Church where supposed to be filled with people of God’s love, becoming a heavy quarrelsome space which might be more serious than things happened in the office or even among politicians.
It’s really sad, if the difference of opinions which is common and always happen now and then isn’t followed by the solution in God’s love.

Let’s be reminded about the verses from 2 Timothy 2 today.
Ever servant of the Lord must not be quarrelsome but kind and patient to everyone.
Every difference should enrich one another.
Not the other way around-hurting each other.
Maybe it’s not that easy, but let’s keep our God’s love reigns in this world.
(-fon-)

And the Lord's servant must not be quarrelsome but kind to everyone, able to teach, patiently enduring evil, 25 correcting his opponents with gentleness.
--- 2 Timothy 2:24-25

Jauhkanlah Pertengkaran

Sungguh ironis, di kegiatan kerohanian ataupun di Gereja yang seharusnya dipenuhi orang-orang yang penuh kasih, malah menjadi ajang pertengkaran sengit yang terkadang melebihi kejadian di kantor atau bahkan antartokoh politik.
Sungguh disayangkan, apabila perbedaan pendapat yang memang pasti terjadi, tidak diikuti dengan penyelesaian dengan ‘kepala dingin’ dalam kasih Allah.

Mari, setiap dari kita terus mengingat kembali ayat dari 2 Timotius 2 hari ini.
Seorang hamba atau pelayan Tuhan hendaknya tidak bertengkar satu dengan yang lainnya, melainkan berusaha ramah dan sabar kepada semua orang.
Setiap perbedaan, hendaknya semakin memperkaya satu sama lain.
Bukan menggoreskan luka antara satu dengan yang lainnya.
Mungkin tidak mudah, tetapi mari terus mengupayakan Allah yang meraja di dunia ini melalui kasih-Nya. (-fon-)

sedangkan seorang hamba Tuhan tidak boleh bertengkar, tetapi harus ramah terhadap semua orang. Ia harus cakap mengajar, sabar  2:25 dan dengan lemah lembut dapat menuntun orang yang suka melawan, sebab mungkin Tuhan memberikan kesempatan kepada mereka untuk bertobat dan memimpin mereka sehingga mereka mengenal kebenaran

--- 2 Timotius 2:24-25

No comments: