Monday, July 15, 2013

TODAY, July 16 – Hope in God

Hope in God

Trust Him, keep hope in your heart, and even when faced with the worst, do whatever you can to prepare yourself for the best! We cannot know the future He has planned for us. (Taken from Limitless-Nick Vujicic. Page 15-Prepare for the Best)

It’s hard to hope again especially if we’re already felt so down with all of our failures.
We lost our self-confidence and trapped in sadness of the past.
But, it’s so true that we never knew what the future might bring. The future that has already prepared for us by Him.
Maybe His ways are completely different than our thoughts.
But, let’s put our hope in God. (-fon-)

Why are you cast down, O my inner self? And why should you moan over me and be disquieted within me? Hope in God and wait expectantly for Him, for I shall yet praise Him, my Help and my God.
--- Psalm 42:5

Berharaplah kepada Allah

Percayalah kepada-Nya, letakkan harapan itu di hatimu, dan bahkan jika dihadapkan pada yang terburuk, lakukanlah apa yang bisa dilakukan untuk menyiapkan diri menyambut yang terbaik! Kita takkan pernah tahu tentang masa depan yang Dia sediakan bagi kita. (Diambil dari buku Limitless karya Nick Vujicic. Halaman 15, tulisan dengan judul Prepare for the Best/Menyiapkan yang Terbaik).

Sulit untuk berharap lagi, terutama jika kita sudah terpuruk dalam kegagalan. Kita kehilangan kepercayaan diri dan terbelenggu masa lalu yang menyedihkan.
Tetapi, memang benar bahwa kita tak pernah tahu akan masa depan seperti apa yang sudah disediakan oleh Tuhan bagi kita.
Mungkin jalan-Nya sungguh berbeda dari pikiran kita.
Namun, mari tetaplah berharap kepada Allah. (-fon-)

Mengapa engkau tertekan,  hai jiwaku, dan gelisah  di dalam diriku? Berharaplah kepada Allah!  Sebab aku akan bersyukur   lagi kepada-Nya, penolongku  dan Allahku!

--- Mazmur 42:5

No comments: