Friday, July 12, 2013

TODAY, July 12 : Living Our Moments of Life with God

Living Our Moments of Life with God

For those who use smart phone, must be familiar with ‘Path’ – the apps. What interesting about Path is, it captures every moment in our life and we can share it to our family and friends who become our connection in ‘Path’ as well.
Every moment is interesting because it has something to be remembered…

This thing reminds me of God’s presence in every moment of our life. That’s why, we should live this life like what’s written in the book of Ephesians chapter 5, verse 15-17. To live our life as the wise. May we become wise in choosing activities in our daily life. Hopefully, those activities will bring us and the people surround us closer to God, not the other way around.

Every moment is precious, because God is there.
Every moment will be precious, if only it’s filled with God’s love. (-fon-)

Be very careful, then, how you live—not as unwise but as wise, 16 making the most of every opportunity, because the days are evil. 17 Therefore do not be foolish, but understand what the Lord’s will is.
--- Ephesians 5:15-17

Setiap Momen Bersama Tuhan

Bagi para pengguna ‘smart phone’ tentunya tidak asing lagi dengan aplikasi yang bernama ‘Path’. Yang menarik dari Path adalah adanya momen yang diabadikan dalam hidup kita dan kita bisa membagikannya kepada keluarga dan teman yang juga berada pada apps tersebut. Setiap momen menjadi menarik, karena ada sesuatu untuk dikenang…

Hal ini mengingatkan saya akan adanya Tuhan dalam setiap momen kehidupan kita. Untuk itulah hendaknya kita berusaha sekuat tenaga untuk menjalani hidup sebagaimana yang digambarkan dalam ayat dari Efesus 5:15-17, hidup sebagai orang arif. Hendaklah kita bijaksana dalam memilih aktivitas apa yang ingin kita jalankan. Semoga aktivitas itu membawa kita dan sesama semakin dekat pada-Nya dan bukan sebaliknya.

Setiap momen menjadi berharga, karena adanya penyertaan Tuhan.
Setiap momen akan menjadi berharga, jika dipenuhi kasih Tuhan. (-fon-)

Karena itu, perhatikanlah dengan saksama, bagaimana kamu hidup,  janganlah seperti orang bebal, tetapi seperti orang arif, 5:16 dan pergunakanlah waktu  yang ada, karena hari-hari ini adalah jahat.  5:17 Sebab itu janganlah kamu bodoh, tetapi usahakanlah supaya kamu mengerti kehendak  Tuhan.

--- Efesus 5:15-17

No comments: