Sunday, July 14, 2013

TODAY, July 14 – A Crown That Will Last Forever

A Crown That Will Last Forever

What the world wants is completely different with what God has offered. When this world chases the earthly things, people might forget that there’s something that’s more beautiful and last forever which comes from Him.

Today, we are all in shock while reading the news of the death of a young actor from Glee’s serial, Cory Monteith (Finn Hudson) at the age of 31.
It’s really sad to hear such a news, but we’re all being reminded again that when we focus on what’s on earth without the faith to the Lord, we will end up with emptiness inside our heart.

May we always be reminded to get close to Him because He has promised  the crown of life for those who fight their best until finish line with Him.
(-fon-)

Athletes work hard to win a crown that cannot last, but we do it for a crown that will last forever.
--- 1 Corinthians 9:25

Mahkota Abadi

Apa yang dikejar dunia, sungguh berbeda dengan apa yang ditawarkan Allah.
Ketika mengejar keduniawian, manusia menjadi lupa bahwa ada sesuatu yang jauh lebih indah dan abadi yang berasal dari-Nya.

Hari ini, dunia kembali dikejutkan oleh berita meninggalnya salah satu aktor muda Glee, Cory Monteith yang dikenal sebagai karakter Finn Hudson di usia produktif-31 tahun.
Sungguh suatu hal yang menyedihkan ketika mendengar hal semacam ini, namun kembali kita diingatkan bahwa mengejar apa yang ada di dunia, tanpa dibarengi iman akan Tuhan, akan selalu berujung pada kehampaan dalam hati.

Semoga kita senantiasa diingatkan kembali untuk mendekat kepada-Nya karena Dia menjanjikan suatu mahkota kehidupan bagi mereka yang berjuang sampai garis akhir bersama-Nya. (-fon-)

Tiap-tiap orang yang turut mengambil bagian dalam pertandingan, menguasai dirinya dalam segala hal. Mereka berbuat demikian untuk memperoleh suatu mahkota  yang fana, tetapi kita untuk memperoleh suatu mahkota yang abadi.

--- 1 Korintus 9:25

No comments: