Wednesday, April 17, 2013

TODAY, April 18 – Embracing Change in God


Embracing Change in God

If nothing ever changed, there’d be no butterflies.
--- Author: Unknown.

Some people are accepting change as a positive thing in this life. While some others are really hard to accept it because that means they need to come out from their comfort zones.

Change is not always easy to face. But we realize that in God, we’re all new creations because we’ve already stripped off the old self of us.

And walking in the future with God also means that we need to get ready to embrace the change as an unavoidable part of life. We do believe that the change is good in His Eyes. Even though we can’t comprehend His plans at this moment, but He knows what’s best for all of us. (-fon-)

Do not lie to one another, for you have stripped off the old (unregenerate) self with its evil practices,
10 And have clothed yourselves with the new [spiritual self], which is [ever in the process of being] renewed and remolded into [fuller and more perfect knowledge upon] knowledge after the image (the likeness) of Him Who created it.
--- Colossians 3:9-10

Merangkul (Menerima) Perubahan di Dalam Tuhan

Jika tak pernah ada perubahan, takkan pernah ada kupu-kupu.
--- Sumber: Tak Diketahui

Beberapa orang menerima perubahan sebagai suatu hal yang positif. Sementara beberapa orang lainnya menerimanya sebagai sesuatu yang menyulitkan karena harus keluar dari zona kenyamanan mereka.

Perubahan bukanlah suatu hal yang mudah untuk dihadapi. Tetapi, kita sadari, di dalam Tuhan pun kita adalah ciptaan yang baru karena kita sudah menanggalkan manusia lama kita di masa lalu.

Dan perjalanan bersama Tuhan di masa depan juga berarti terus merangkul (menerima) perubahan itu sebagai bagian dari kehidupan yang tak terelakkan.
Kita percayai bahwa perubahan itu adalah baik di mata-Nya. Walaupun mungkin saat ini kita tak mampu mengerti rencana-Nya, tetapi Dia tahu yang terbaik bagi kita semua. (-fon-)

Jangan lagi kamu saling mendustai,  karena kamu telah menanggalkan manusia lama  serta kelakuannya, 3:10 dan telah mengenakan manusia baru  yang terus-menerus diperbaharui  untuk memperoleh pengetahuan yang benar menurut gambar Khaliknya;
--- Kolose 3:9-10 

No comments: