Tuesday, March 13, 2012

TOTD, March 14 – Our Daily Attitude as Christ’s Believers

Our Daily Attitude as Christ’s Believers

Let’s not grow weary, but make every effort to add to our faith goodness, knowledge, self-control, perseverance, godliness, mutual affection, and on top of it: LOVE. May our knowledge in knowing Christ can also be seen in our daily attitude towards our dearest ones (our family and relatives), as well as other people that we meet in this life. (-fon-)

For this very reason, make every effort to add to your faith goodness; and to goodness, knowledge; and to knowledge, self-control; and to self-control, perseverance; and to perseverance, godliness; and to godliness, mutual affection; and to mutual affection, love. For if you possess these qualities in increasing measure, they will keep you from being ineffective and unproductive in your knowledge of our Lord Jesus Christ.

--- 2 Peter 1:5-8

Sikap kita Sehari-hari sebagai Orang Percaya

Marilah tidak menjadi lelah, tetapi melakukan dengan sungguh-sungguh untuk menambahkan kebajikan kepada iman, pengetahuan, pengendalian diri, ketekunan, kesalehan, kasih akan saudara-saudara dan kasih akan semua orang. Semoga pengetahuan kita akan Kristus juga bisa terlihat dalam sikap kita sehari-hari terhadap orang-orang yang kita kasihi (keluarga dan sanak kita), juga kepada orang lain yang kita temui di kehidupan ini. (-fon-)

Justru karena itu kamu harus dengan sungguh-sungguh berusaha untuk menambahkan kepada imanmu kebajikan, dan kepada kebajikan pengetahuan, dan kepada pengetahuan penguasaan diri, kepada penguasaan diri ketekunan, dan kepada ketekunan kesalehan, dan kepada kesalehan kasih akan saudara-saudara, dan kepada kasih akan saudara-saudara kasih akan semua orang. Sebab apabila semuanya itu ada padamu dengan berlimpah-limpah, kamu akan dibuatnya menjadi giat dan berhasil dalam pengenalanmu akan Yesus Kristus, Tuhan kita.

--- 2 Petrus 1: 5-8

No comments: