Wednesday, September 24, 2014

TODAY, September 24- From Psalm 143:4-6

Only His Love

Let's meditate on all His works...
And consider what our hands have done...
Even if our spirit grow faint within us...
In times like these, let's seek His face...
And shout to the Lord...
" I thirst for You, oh Lord... Shower me with Your Love."
Only His Love enables us to walk in faith.
Now and forever.
(-fon-)

So my spirit grows faint within me; my heart within me is dismayed.I remember the days of long ago; I meditate on all your works and consider what your hands have done.I spread out my hands to you; I thirst for you like a parched land.
--- Psalm 143:4-6

Hanya Kasih-Nya

Mari merenungkan segala pekerjaan-Nya...
Dan segala perbuatan tangan-Nya...

Meskipun kini semangat kita tengah lemah lesu...
Justru di saat-saat seperti ini, mari mencari Dia...
Dan berseru kepada-Nya:
" Jiwaku haus akan Engkau, Tuhan... Siramilah aku dengan kasih-Mu."
Hanya kasih-Nya yang memampukan kita untuk melangkah di dalam iman.
Sekarang dan selamanya.
(-fon-)

Semangatku lemah lesu dalam diriku, hatiku tertegun  dalam tubuhku. 143:5 Aku teringat  kepada hari-hari dahulu kala, aku merenungkan segala pekerjaan-Mu, aku memikirkan perbuatan tangan-Mu. 143:6 Aku menadahkan tanganku  kepada-Mu, jiwaku haus kepada-Mu seperti tanah yang tandus. 
--- Mazmur 143:4-6

No comments: