Sunday, March 30, 2014

TODAY, March 30-31: Titus 2:11-12,14

Living an Upright and Godly Lives

May God's grace guide us to live in this world without always following what the world says.
What the world considers good, or what others think as good, doesn't always in line with God's ways.
May we be able to fight for living an upright and godly lives in the midst of more and more individualistic world and offering more and more temptations.
(-fon-)

For the grace of God has appeared that offers salvation to all people. 12 It teaches us to say “No” to ungodliness and worldly passions, and to live self-controlled, upright and godly lives in this present age
--- Titus 2:11-12

Hidup Tulus dan Setia Pada Allah

Semoga rahmat-Nya membimbing kita untuk hidup di dunia ini namun tidak selalu mengikuti apa kata dunia.
Yang dianggap baik oleh dunia, oleh orang lain, belum tentu sesuai dengan jalan Tuhan.
Semoga kita tetap bisa memperjuangkan kehidupan yang tulus dan setia pada Allah di tengah dunia yang semakin individualistis dan menawarkan banyak godaan ini.
(-fon-)

Sebab Allah sudah menunjukkan rahmat-Nya guna menyelamatkan seluruh umat manusia. Rahmat Allah itu mendidik kita supaya tidak lagi hidup berlawanan dengan kehendak Allah dan tidak menuruti keinginan duniawi. Kita dididik untuk hidup dalam dunia ini dengan tahu menahan diri, tulus dan setia kepada Allah.
--- Titus 2:11-12

Committed  to Doing Good Deeds

In the end, our lives as Christ's disciples won't only be justified by how often we go to church, joining spiritual events, or memorize the bible verses.
If those things are not reflected in our daily lives, it seems that we need to learn some more to do so.
This verse from the Bible reminds us for totally committed to doing good deeds as well, because Christ Himself has given His life for us....
(-fon-)

 He gave his life to free us from every kind of sin, to cleanse us, and to make us his very own people, totally committed to doing good deeds.
--- Titus 2:14

Rajin Berbuat Baik

Pada akhirnya, kehidupan kita sebagai pengikut Kristus bukan hanya ditentukan oleh seberapa rajin kita ke gereja, mengikuti kegiatan kerohanian, atau menghafal ayat-ayat alkitab...
Jika itu semua belum terlihat dalam kehidupan kita, agaknya kita masih harus banyak belajar.
Ayat Alkitab hari ini mengingatkan kita untuk juga rajin berbuat baik karena Dia-Yesus sendiri telah menyerahkan diri-Nya bagi kita...
(-fon-)

yang telah menyerahkan diri-Nya bagi kita  untuk membebaskan kita dari segala kejahatan  dan untuk menguduskan bagi diri-Nya suatu umat, kepunyaan-Nya sendiri, yang rajin berbuat baik.
--- Titus 2:14


No comments: