Thursday, March 6, 2014

TODAY, March 07 - My Happiness Lies in You Alone

My Happiness Lies in  You Alone

I've heard this song quite frequently in English masses:

Refrain: 
O Lord, you are the center of my life
I will always praise you
I will always serve you
I will always keep you in my sight

Keep me safe O God, I take refuge in you.
I say to the Lord "You are my God,
My happiness lies in you alone,
My happiness lies in you alone."

(Song's Title-" Center of My Life")

Happiness.
This word appears many times in this life and becomes something that people seek for.
Then, many people are trying to define what happiness is.
Until realizing that the fullness of joy-the happiness in this life, eventually, is something that comes from Our Creator.
Not by worldly things...
But, in the fullness of His love, obeying His commandments, live according to His Will.
May we hold on to Him in all things, including trusting our happiness in Him.
(-fon-)

 I say to the Lord, “You are my Lord;
    apart from you I have no good thing.”
--- Psalm 16:2

Kebahagiaanku Hanya Bersumber Kepada-Mu

Lagu ini sering saya dengar di Misa dalam Bahasa Inggris.
Reff:
Oh Tuhan, Engkaulah pusat hidupku.
Aku akan selalu memuji-Mu.
Aku akan selalu melayani-Mu...
Aku akan selalu memandang-Mu...

Selamatkanlah aku, Tuhan, aku berlindung kepada-Mu.
Aku berkata kepada-Mu, "Engkaulah Allahku,
kebahagiaanku bersumber kepada-Mu,
kebahagiaanku bersumber kepada-Mu.
(Judul lagu - Center of My Life)

Kebahagiaan.
Kata itu begitu banyak muncul dalam hidup dan menjadi sesuatu yang dicari orang.
Lalu, banyak orang pula mencoba mendefinisikan kebahagiaan.
Sampai mencapai kesadaran bahwa kepenuhan bahagia di dalam hidup itu, pada akhirnya, hanya sesuatu yang bersumber dari Sang Pencipta.
Bukan dengan segala keduniawian.
Namun, dengan kepenuhan dalam kasih-Nya, melakukan perintah-Nya, hidup seturut kehendak-Nya.
Semoga kita berpegang pada-Nya dalam segala hal, termasuk mempercayakan bahagia kita di dalam Dia.
(-fon-)

Aku berkata, "Engkaulah Tuhanku, kebahagiaanku, tak ada yang melebihi Engkau!"
--- Mazmur 16:2


No comments: