Wednesday, August 21, 2013

TODAY, August 22 – We’re Wonderfully Made

We’re Wonderfully Made

While reading the news in Yahoo Singapore’s website this morning about more Singaporeans are flying to Seoul (South Korea) for plastic surgery, made me ponder on this thing…

Maybe we’re still questioning, if we’re wonderfully made by God, why my nose is like this? Why my legs are not as slim as the model’s? Or maybe, why am I not tall enough? Why do I have slanted eyes? And many other questions regarding our physical conditions…

It’s hard to accept ourselves just the way we are because the standard of this world is entirely different.
 If we can think of this…
So many people with physical imperfections and disabilities want to have that walking ability or the eyes that could see.
Is it so hard for us to be grateful?
And the beauty itself will be in its fullness if only we could realize that God has prepared a mission for each of us to be accomplished for His glory.
Thank God for we’re wonderfully made. (-fon-)

For you formed my inward parts;
    you  knitted me together in my mother's womb.
14 I praise you, for I am fearfully and wonderfully made.
 Wonderful are your works;

    my soul knows it very well.
--- Psalm 139:13-14

Kami Kaujadikan dengan Indah

Membaca berita tentang makin maraknya warga Singapura yang berangkat ke Seoul (Korea Selatan) dan melakukan operasi wajah di  website Yahoo Singapore pagi ini, membuat saya sedikit banyak merefleksikan hal ini.

Mungkin ada banyak dari kita yang mempertanyakan, jika Tuhan sungguh menjadikan kita dengan indah, mengapa bentuk hidungku seperti ini? Mengapa kakiku tidak langsing seperti para model? Atau mengapa aku tidak cukup tinggi? Mengapa mataku sipit? Dan banyak pertanyaan lain pula seputar keadaan fisik kita.

Sulit menerima diri karena standar yang ditetapkan dunia sungguh berbeda.
Begitu banyak mereka yang cacat fisik merindukan sepasang kaki yang bisa melangkah, mata yang bisa melihat.
Apakah begitu sulitnya bagi kita untuk bersyukur?
Dan keindahan itu akan makin penuh jika kita sadari bahwa Tuhan menciptakan kita semua dengan sebuah misi harus kita selesaikan untuk kemuliaan-Nya.
Terima kasih, Tuhan, kami kaujadikan dengan indah. (-fon-)

Sebab Engkaulah yang membentuk buah pinggangku,  menenun  aku dalam kandungan  ibuku . 139:14 Aku bersyukur kepada-Mu  oleh karena kejadianku dahsyat dan ajaib  ; ajaib apa yang Kaubuat, dan jiwaku benar-benar menyadarinya.

--- Mazmur 139:13-14

No comments: