Thursday, November 7, 2013

TODAY, November 08 – Do Everything Without Grumbling

Do Everything Without Grumbling

It seems that we’re easily complaining about our condition.
Then, we’re easily doing everything with grumbling. Either in our daily chores, our job, or in the role that God has entrusted us with.
It’s very frequent as well that we see others have greener pastures. That make us trapped in the envious thoughts and easily forgotten what God has given us.

So, my dear friends, let’s remember the verses from Philippians 2 below.
Let’s try our best to do everything without grumbling.
May God give us enough strength to do so.
Amen.
(-fon-)

Do everything without grumbling or arguing, 15 so that you may become blameless and pure, “children of God without fault in a warped and crooked generation.” Then you will shine among them like stars in the sky 
--- Phillipians 2:14-15

Lakukanlah Segala Sesuatu Tanpa Bersungut-Sungut

Agaknya kita sering mengeluhkan kondisi kita.
Lantas, kita sering pula bersungut-sungut dan mengeluh dalam melakukan kegiatan harian kita, pekerjaan kita, ataupun dalam menjalankan peranan yang dipercayakan oleh-Nya.
Sering pula kita melihat bahwa rumput tetangga lebih hijau (subur), terperangkap dalam rasa iri, lalu lupa mensyukuri apa yang dikaruniakan-Nya bagi kita.

Mari, seperti ayat alkitab pada hari ini, kita mengupayakan yang terbaik untuk melakukan segala sesuatunya tanpa bersungut-sungut.
Semoga Tuhan memberikan kita kekuatan untuk itu.
Amin.
(-fon-)

Lakukanlah segala sesuatu dengan tidak bersungut-sungut  dan berbantah-bantahan, 2:15 supaya kamu tiada beraib  dan tiada bernoda, sebagai anak-anak Allah  yang tidak bercela di tengah-tengah angkatan  yang bengkok hatinya dan yang sesat  ini, sehingga kamu bercahaya di antara mereka seperti bintang-bintang di dunia,
--- Filipi 2:14-15


No comments: