Monday, April 2, 2012

TOTD, April 03 – Be Still and Know He is God

Be Still and Know He is God

Last Sunday, 1st of April, was the first typhoon in Ho Chi Minh City after my 2.5 years stay here. And it was also the first typhoon that I’ve ever experienced in my life. The weather was suddenly turning upside down, with heavy rainfall and wind. The situation was quite scary, with the sound of the rain that fell onto the apartment’s units which made huge noise. Deep down in my heart, I kept on praying to the Lord. Even it’s raining cats and dogs outside, but I still have faith in Him. This verse might describe what I felt. I just wanted to be still and know that He is the Lord. He’s bigger than any storms or typhoons that could happen in my life. He is God.

Monday morning. 2nd of April 2012.

The sun was shining beautifully. The greatest gift from the Lord after such a stormy evening. I couldn’t thank Him more. I just sit still in prayer. I know He’s King of Kings and God of Gods. (-fon-)

He says, “Be still, and know that I am God;
I will be exalted among the nations,
I will be exalted in the earth.”

--- Psalm 46:10

Diam dan Ketahuilah bahwa Dia adalah Tuhan

Minggu, 1 April yang lalu adalah taifun pertama saya di Ho Chi Minh City setelah 2.5 tahun tinggal di sini. Dan harus pula saya katakan itu adalah taifun pertama yang pernah saya alami dalam hidup saya. Cuaca seketika berubah, dengan hujan yang deras disertai angin. Situasi cukup mencekam, dengan suara hujan yang jatuh ke unit-unit apartemen yang mengakibatkan kebisingan yang luar biasa. Di lubuk hatiku, aku berdoa kepada Tuhan… Walaupun hujan begitu derasnya di luar, aku tetap percaya pada-Nya. Ayat ini mungkin bisa menggambarkan perasaan saya. Aku hanya ingin diam dan mengetahui bahwa Ia adalah Tuhan. Dia lebih besar dari segala badai ataupun taifun yang bisa terjadi dalam hidupku. Dia adalah Tuhan.

Senin pagi. 2 April 2012.

Matahari bersinar dengan indahnya. Hadiah terbesar dari-Nya setelah malam yang penuh badai. Aku tak bisa cukup berterima kasih pada-Nya. Hanya diam di dalam doa. Kutahu, Dialah raja segala raja dan Tuhan segala Tuhan. (-fon-)

"Diamlah dan ketahuilah, bahwa Akulah Allah! Aku ditinggikan di antara bangsa-bangsa, ditinggikan di bumi!"

--- Mazmur 46:10

No comments: