Wednesday, March 17, 2021

TODAY, 17 Maret 2021: AKU TAKKAN MELUPAKAN ENGKAU

 

TODAY, 17 Maret 2021:

 

AKU TAKKAN MELUPAKAN ENGKAU

 

TUHAN menjawab, kata-Nya, "Mungkinkah seorang ibu melupakan anaknya, dan tidak menyayangi anak kandungnya? Sekalipun dia melupakannya, Aku tak akan melupakan engkau!

--- Yesaya 49:15(BIS/Bahasa Indonesia Sehari-hari)

 

Sebelum Misa….

Saya mendengarkan ‘daily reflection’ dari seorang Pastor di Singapura.

Agaknya ayat ini cukup menarik.

I will never forget you.

Aku takkan melupakan engkau.

 

Misa siang, jam 12.15 waktu Singapura.

Di Paroki saya, di belahan Barat Singapura.

Ayat ini diulangi sekali lagi.

AKU TAKKAN MELUPAKAN ENGKAU.

 

Ketika seorang Ibu sampai hati melupakan anaknnya.

Dan tidak menyayangi anak kandungnya.

TUHAN takkan melupakan kita.

Namun, adakah kita yang melupakan-Nya?
Saat kita tengah bahagia?

Saat kita malah tengah sangat kecewa dengan hidup kita?

 

TUHAN tak pernah melupakan kita.

Apa pun yang terjadi, DIA tetap setia.

Adakah kita yang melupakan-Nya?

Semoga kita semakin diingatkan untuk tetap setia kepada Allah.

Apa pun keadaannya.

Amin.

(-fon-)/Fonny Jodikin

No comments: