Wednesday, November 9, 2016

TODAY, 9 November: Mengecap Kebaikan Tuhan

TODAY, 9 November

Mengecap Kebaikan Tuhan

Sebelum tidur malam ini, saya membacakan sebuah buku bagi anak kami.
Buku ini dari perpustakaan yang isinya mengenai panca-indera...
Beberapa di antaranya saya cuplik di sini:

I hear the rain.
I smell the flower.
I see the beach.
Aku mendengar hujan.
Aku mencium (wangi) bunga.
Aku melihat pantai.

Dengan menyadari fungsi dari panca indera, mari kita semakin menyadari betapa baiknya Dia.
Begitu sering kita menjadi putus asa ketika keadaan tidak seperti yang kita inginkan...
Namun, marilah tetap mensyukuri setiap berkat dan kebaikan-Nya...
Sekecil apa pun itu, mari: ungkapkan rasa syukur kita...

Kecaplah dan lihatlah betapa baiknya Dia!
Dengan seluruh keberadaan diri kita, dengan seluruh panca indera yang kita miliki...
Mari bersyukur atas semuanya...
Mengecap kebaikan dan kasih-Nya yang tiada tara di hidup kita!
Terima kasih, Tuhan untuk segalanya!
(-fon-)/Fonny Jodikin

Kecaplah dan lihatlah, betapa baiknya  TUHAN itu! Berbahagialah orang yang berlindung  pada-Nya!
--- Mazmur 34:9

No comments: