Thursday, June 27, 2013

TODAY, June 27 : Doing the Will of The Father

Doing the Will of the Father

When I hear or read this verse, some things cross my mind directly. Miss A is like that, Mr. B is also like that, and Mrs. C? She’s no difference. They only can say, “ Lord, Lord…” but the didn’t do God’s will. They’re so far from God’s love even they’re Jesus’ disciples.

What I did wasn’t great.
Because by doing that I begin to judge others, thinking that I’m better than them, and I’ve done God’s will.
On the other hand, I might be the one who’s far from the act of love. Morever, because of the ‘sudden judgment thing’ made me the one who says, “ Lord, Lord…” without doing His will.

Lord, please forgive me for what I’ve done.
Teach me to stay humble. Never think that I’m better from others.
Teach me not to judge easily.
And guide all of us to do Your Will, God. Amen. (-fon-)

Not everyone who says to Me, Lord, Lord, will enter the kingdom of heaven, but he who does the will of My Father Who is in heaven.
--- Matthew 7:21

Melakukan Kehendak Bapa

Ketika saya membaca atau mendengar ayat ini, langsung terlintas di kepala saya. Si A tuh kayak gitu, Si B juga, Si C juga. Memang mereka cuma bisa berseru Tuhan, Tuhan, tetapi menjadi batu sandungan (tidak melakukan kehendak Bapa), jauh dari kasih Kristus padahal mereka adalah pengikut Kristus.

Suatu tindakan yang patut disesali, karena dengan demikian saya mulai berani menghakimi orang lain dan menganggap diri saya sudah baik dan sudah melakukan kehendak Bapa.
Padahal, mungkin saja sayalah yang jauh dari kasih. Ditambah kejadian ‘penghakiman seketika’ itu, membuat sayalah yang berseru, “Tuhan, Tuhan…” tetapi tidak melakukan kehendak-Nya.  Tindakan menghakimi sungguh jauh dari kasih.

Bapa, saya menyesali perbuatan saya.
Ajar saya untuk rendah hati. Tidak menganggap diri lebih baik dari orang lain.
Ajar saya juga untuk tidak segera menghakimi.
Dan bimbinglah kami semua untuk selalu melakukan kehendak-Mu, ya Tuhan. Amin. (-fon-)

Bukan setiap orang yang berseru kepada-Ku: Tuhan, Tuhan!   akan masuk ke dalam Kerajaan Sorga,  melainkan dia yang melakukan kehendak Bapa-Ku  yang di sorga.

--- Matthew  7: 21 

No comments: