Thursday, June 21, 2012

TOTD, June 22 – Not in Despair


Not in Despair

Stressed-out? Frustrated? In uncertainties?
I think each of us has experienced this thing before.
Today’s verse reminds us to keep our faith to the Lord. Even we’re hard pressed on every side, don’t let ourselves stay in despair.

In God, we’ll always have hope. Even in the most hopeless situation, let’s try to believe it one more time. Don’t depend only by what we see or the current situation. God has a bigger picture of our life, He has planned everything according to His wonderful plans for us. It’s our task to put our trust in Him, do our best, and surrender to Him. (-fon-)

We are hard pressed on every side, but not crushed; perplexed, but not in despair;
--- 2 Corinthians 4:8

Tidak Putus Asa

Tertekan? Frustrasi? Berada dalam ketidakpastian?
Saya kira setiap dari kita pernah mengalami hal ini sebelumnya.
Ayat hari ini mengingatkan kita untuk tetap beriman kepada Tuhan. Walaupun dalam keadaan tertindas, jangan biarkan diri kita berputus asa.

Di dalam Tuhan, kita selalu memiliki harapan. Bahkan dalam situasi yang tanpa harapan sekalipun, marilah percaya hal itu sekali lagi. Jangan hanya mengandalkan apa yang kita lihat atau situasi saat ini. Tuhan punya gambaran yang lebih besar atas hidup kita, Dia sudah merencanakan semuanya seturut rancangan-Nya yang indah atas kita. Adalah tugas kita untuk tetap percaya kepada-Nya, terus berusaha, dan berserah kepada-Nya.
(-fon-)

Dalam segala hal kami ditindas, namun tidak terjepit; kami habis akal, namun tidak putus asa;
--- 2 Korintus 4:8

No comments: