Thursday, June 21, 2012

TOTD, June 21 – No Delay


No Delay

School holiday has arrived! And for many of us, it’s time to travel.
What I’ve seen and experienced recently during my trip, I might say that there’s a heavy traffic during this school holiday. So, even it’s inside the plane already, people might experience some delay due to the waiting time to take off.

What happened when there’s a delay in our flight? Normally, we’ll get angry, sad, or upset. Some babies are crying pretty loud, children become cranky, and those things will also affect the holiday-mood of the parents, not to mention the whole passengers in an airplane.

Nobody likes any delay in their plans. Especially the ones that they’ve planned long time with the best effort they could. But many times, if we experience delay, we come to realize one more time that God has a better plan for us. Not according to our ways, but in His perspective. Sometimes not only a delay, but a totally different thing happens to us which is very far from our original plan. But with God as our help, no need to worry much because He will always sustain us. His help and guidance has no delay! (-fon-)

Surely God is my help;
    the Lord is the one who sustains me.
--- Psalm 54:4

Tiada Penundaan

Libur sekolah telah tiba! Dan bagi banyak orang, inilah saatnya untuk berlibur.
Apa yang saya lihat dan alami baru-baru ini selama perjalanan saya, bisa saya katakan bahwa begitu ramainya orang bepergian selama libur sekolah ini. Bahkan, penundaan terus terjadi ketika kita sudah berada di pesawat dan sudah bersiap lepas landas dikarenakan begitu banyaknya pesawat yang antri untuk terbang.

Apa yang terjadi ketika ada penundaan dalam penerbangan kita? Biasanya, kita bisa menjadi marah, sedih, atau kecewa. Beberapa bayi menangis cukup keras, anak-anak jadi rewel dan hal-hal tersebut juga bisa mempengaruhi suasana liburan yang sudah memenuhi hati para orangtua, begitu juga dengan penumpang di pesawat.

Tak ada orang yang senang akan penundaan di dalam rencananya. Terutama rencana-rencana yang sudah dibuat dengan sebaik-baiknya. Banyak kali, ketika kita mengalami penundaan, kita tersadarkan bahwa Tuhan memiliki rencana yang lebih baik ketimbang rencana kita. Bukan menurut kita, tetapi dalam pandangan-Nya itulah yang terbaik. Terkadang, bukan saja penundaan, tetapi sesuatu yang sama sekali berbeda yang terjadi, yang sangat jauh dari rencana semula. Tetapi, dengan Tuhan sebagai penolong kita, tak perlu terlalu kuatir sebab Dia akan selalu menolong kita. Pertolongan dan bimbingan-Nya tak pernah tertunda!

Sesungguhnya, Allah adalah penolongku; Tuhanlah yang menopang aku.
--- Mazmur 54:4

No comments: