Tuesday, October 28, 2014

TODAY, October 28- Something Wrong?

Something Wrong?

Have we ever wondered that there's something wrong in our lives?
Whether it's our presence in this world, our spouse, our children, our parents, our jobs, our previous faculty or departments that we took during college?
Even we've made some 'bad decisions' in the past, but we do believe that: in all things God works for the good for those who love Him.
Whatever that we thought 'something wrong' in our lives, might possibly be a process that we must go through as God's children.
The process that will bring us to spiritual maturity, so that we can be thankful for all things that happen in our lives.
God will never go wrong.
If He permits those things to happen, there must be some plans behind.
(-fon-)

And we know that in all things God works for the good of those who love him, who have been called according to his purpose.
--- Romans 8:28

Ada Sesuatu yang Salah?

Apakah kita merasa ada sesuatu yang salah di hidup kita?
Entah itu kehadiran kita di dunia, pasangan kita, anak kita, orangtua kita, pekerjaan kita, jurusan yang kita ambil ketika kuliah?
Meskipun kita pernah mengambil keputusan yang seolah keliru, namun kita percayai, di dalam Tuhan- Dia turut bekerja untuk selalu mendatangkan kebaikan bagi mereka yang mengasihi-Nya.
Apa pun yang kita kira merupakan suatu kesalahan, bisa jadi merupakan suatu proses yang harus kita lalui sebagai anak-anak-Nya.
Proses yang mendewasakan kita secara rohani, sehingga kita boleh bersyukur atas segala hal yang terjadi di hidup ini.
Tuhan tak pernah salah.
Jika Dia izinkan untuk terjadi, pasti ada maksud dan rencana-Nya di balik itu semua.
(-fon-)

 Kita tahu sekarang, bahwa Allah turut bekerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikan  bagi mereka yang mengasihi Dia, yaitu bagi mereka yang terpanggil  sesuai dengan rencana Allah.
--- Roma 8:28

No comments: